tisdag 20 september 2011

Kandidags

Det är kandidatavhandlingsdags. Jo, här går det undan! Andra året och det är bara prestera, prestera, prestera från mitt håll! Man ska smida medan järnet är varmt, eller hur det nu heter. Man ska fan jobba, när man inte har annat att göra. Dessutom är det roligare än det mesta.
I alla fall, efter många om och men har jag nu bestämt mig för att trots allt skriva nån form av kandidatavhandling. NU! Enligt mina uträkningar borde jag få en sådan klar på någon månad, med lite disciplin och väl utvalda bibliotekstimmar. Jag har tänkt läsa igenom HBL:s konsertrecensioner under ett år samt se på hur dom beskriver musik, vilken folkgrupp recensionerna medvetet eller omedvetet är riktade till, om man kan hitta någo sociala koder i texterna, om det blir karla-karl-aktigt alltid när det handlar om rockmusik, osv. Jag tror jag kan hitta riktigt saftiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar